Lažu kompanije Big Number da im je glavni motiv novac – njih najviše interesuje vlast nad svetom

Lažu kompanije Big Number da im je glavni motiv novac – njih najviše interesuje vlast nad svetom

MOŽE SE DOGODITI DA DIGITALNA SFERA NEĆE SLUŽITI LjUDIMA VEĆ – ONI NjOJ

Jedan od glavnih argumenata pristalica strožije kontrole nad aktivnostima korporacija Big Number (Facebook, Twitter i Google) je nedopustivost da privatne kompanije na „svojoj teritoriji“ čine šta požele. Jer, one nisu zatvoreni klub, već globalne javne platforme

Sve ide i nama na dušu. Mi kupujemo računare i džepne uređaje, čitamo objave na društvenim mrežama i gledamo video-snimke, naša deca sede, stoje, leže, šetaju i voze se udubljena u svoje smartfone. Ovo ipak nije optužba za saučesništvo, a i da jeste – ne skida krivicu sa Big Number

Da bismo bili suodgovorni morali bismo biti svesni šta se tačno događa. A pošto nismo – nama se jednostavno manipuliše. Ili nas prisiljavaju, ne ostavljajući nam drugi izlaz. Zapravo, Big Number sa nama radi oboje… Stoga ne treba da čudi što društvene mreže svuda uvode sopstvenu cenzuru

Ako progres definitivno pređe u virtuelnu sferu i ako suverene države n


Autor: Dmitrij DROBNjICKI

BIVŠI američki predsednik Donald Tramp nedavno je fanfarama najavio kolektivnu tužbu protiv korporacija Big Number – Facebook, Twitter i Google. Uglavnom zbog ponašanja njegove filijale za video-usluge YouTube.

Potom je dao intervju telekanalu Newsmax u kojem je rekao da je tužba podignuta protiv IT giganta „zbog njihovih zločina“, među kojima je glavno kršenje slobode govora.

Tramp nije samo povukao dobar PR potez, već i dao veliku političku izjavu. Sasvim u duhu vremena.

Digitalni prostor je nova stvarnost u kojoj živi savremeno čovečanstvo. A menadžeri te stvarnosti, upravo te IT korporacije, igraju neiskrenu igru sa ljudima.

Jedan od glavnih argumenata pristalica strožije kontrole nad aktivnostima korporacija Big Number je nedopustivost da privatne kompanije na „svojoj teritoriji“ čine šta požele. Jer, one nisu zatvoreni klub, već globalne javne platforme.

Zato bi za njih trebalo da važe isti principi i zakonske norme kao i za druge koji utiču na javnost. Ruske vlasti pokušavaju da nametnu približno iste zahteve operaterima društvenih mreža: ako želite da radite na našem tržištu – poštujte naše zakone.
Ali, ovo je samo pravna strana pitanja.

U međuvremenu, značajan (ako ne i glavni) deo zamerki na račun Big Number leži u oblastima koje se ne mogu sankcionisati u okviru pravnog sistema. Bar zasad jer su to kulturne i civilizacijske vrednosti.

Naravno, sve ovo ide i nama na dušu. Mi kupujemo računare i džepne uređaje, čitamo objave na društvenim mrežama i gledamo video-snimke, naša deca sede, stoje, leže, šetaju i voze se udubljena u svoje smartfone.

Ovo ipak nije optužba za saučesništvo, a i da jeste – ne skida krivicu sa Big Number.
Da bismo bili suodgovorni morali bismo biti svesni šta se tačno događa.
A pošto nismo – nama se jednostavno manipuliše. Ili nas prisiljavaju, ne ostavljajući nam drugi izlaz. Zapravo, Big Number sa nama radi oboje.

Svi smo verovatno krivi pred univerzumom. Ali, upravo je Big Number najviše zainteresovan da postoje milijarde takvih „krivih ljudi“. Socijalne mreže stvaraju, podržavaju i usađuju vrlo specifične poglede na život, moral, porodicu, državu i ceo svet.
Ovaj oligopol ima svoju političku agendu.

Glavna laž koja dolazi od glasnika Big Number je tvrdnja da je sva njegova virtuelna infrastruktura (i, shodno tome, ona prava: serveri, komunikacione linije, itd.) dizajnirana da generiše prihode od oglašavanja na ogromnom prekograničnom području. Ali ne: glavni cilj IT korporacija je – moć.

Zbog toga su kompanijama Big Number potrebne sopstvene političke projekcije u stvarnom svetu.
Kao i sve transnacionalne korporacije, oslanjale su se na one snage koje imaju najnegativniji stav prema državnom suverenitetu, porodici, crkvi i drugim tradicionalnim vrednostima.

Širom sveta takve snage predstavljaju liberalno-globalističke stranke, od kojih je najuticajnija američka Demokratska partija.
Moglo bi se licitirati: šta je primarnije – političke ambicije liberala ili korporativni interesi „digitalista“. Ali, odsad će to biti spor tipa – šta je starije, kokoš ili jaje.

Levo-liberalne stranke Evrope i Amerike čine idealnu političku i ekonomsku simbiozu sa sajber korporacijama. Njihovi partijski funkcioneri i partijska štampa, kao i sudovi liberalnih jurisdikcija, koji su postali krajnje ideologizovani, obezbeđuju pravno pokriće aktivnostima Big Number koja, zauzvrat, daje informativnu podršku svojim funkcionerima, novinarima i sudijama.
Stoga ne treba da čudi što društvene mreže svuda uvode sopstvenu cenzuru.

Po zakonima mnogih zemalja, to ne bi smele da čine (na to ukazuje i pomenuta Trampova tužba), ali – čine. Još nam liberali objašnjavaju da je to za naše dobro.

Pretraživači i društvene mreže aktivno koriste algoritme koji otežavaju pristup nekim publikacijama i autorima i obezbeđuju maksimalno širenje i popularizaciju drugima.

Blogeri se aktivno promovišu na Internetu, puneći Internet ispraznim, primitivnim i vrlo često vulgarnim sadržajem.
Danas je tiktoker sa milionskom publikom prilično čest. Čak i najpoznatiji popularizatori nauke, umetnosti i književnosti za njima daleko zaostaju po broju pratilaca.

Reč neobrazovanog tinejdžera ili milenijalca, koji piše ili razgovara o stvarima koje uopšte ne razume – postala je značajnija od mišljenja naučnika, stručnjaka ili sveštenika.

Po masovnosti uništavanja društvenih osnova, ovi fenomeni su 10-20 opasniiji od svakog rijalitija na zabavnim tv-kanalima.
Ne radi se uopšte o „gluposti masovne publike“, na koju se liberali vole pozivati. Algoritmi za prikazivanje rezultata pretrage dopunjeni su tehnologijama za segmentiranje publike i ciljanje odabranih segmenata. I samo upotrebom svih ovih sredstava može se steći stepen „gluposti“ koji se danas primećuje.

Ipak, publika, tačnije ljudi koji je čine, nisu glupi. Segmentirana i ciljana publika namerno se čini tupavom u celini.
„Uticajni blogeri“ milenijalci su stvoreni ni iz čega, a njihovom publikom postaje lako manipulisati.

Sva popularnost takvih blogera – kao i njihovi prihodi – prepušteni su na milost i nemilost Big Number.
Publiku je Big Number ubedio da je diskredituje neslaganje sa „velikim blogerima“ i „glavnim trendovima“.
Militantno neznanje i ništa manje militantna vulgarnost mrežnih vlasti proizvod su usmerenog rada IT korporacija.
I atomizacija i degradacija javnog mnjenja takođe su stvoreni namerno.

Segmentiranim i ciljanim društvom je lakše upravljati. Pogotovo što se određeni skup postulata-verovanja preko interneta plasira kao „istinsko znanje“. A to je već manipulacija nivoa totalitarnih sekti.

Zbog svega, širenje Interneta, sa trenutnim pristupom informacijama, nije dovelo do prosvetljenja, već do katastrofalnog pada morala i nivoa stvarne svesti društva.

Ljude je opčinila digitalna tehnologija iz očiglednih razloga. Mnogo se efikasnije radi uz njihovu pomoć.
Ali, umesto brzog razvoja, čovečanstvo je dobilo usporavanje naučnog i tehnološkog napretka i ozbiljnim otklonom ka „dostignućima“ koja nemaju nikakve veze sa poboljšanjem kvaliteta života ljudi.

Ako progres definitivno pređe u virtuelnu sferu – magnati Big Number mogu računati na neograničenu moć.
Mnogo šta će zavisiti od toga da li će suverene države biti u stanju da formulišu i podignu optužnice protiv vladara digitalne sfere i da insistiraju na njihovoj krivici sa svim posledicama koje bi proistekle iz toga.

Jer, ako to ne uspe, neće nama služiti digitalni svet već ćemo služiti Big Number.

IZVOR: http://fakti.org/quo-vadis-orbi/lazu-kompanije-big-number-da-im-je-glavni-motiv-novac-njih-najvise-interesuje-vlast-nad-svetom
Preuzeto sa: https://naukaikultura.com/lazu-kompanije-big-number-da-im-je-glavni-motiv-novac-njih-najvise-interesuje-vlast-nad-svetom/

Podelite sa drugima:

Povezani članci