KAKO ODABRATI NAJBOLjU KASKO POLISU?

KAKO ODABRATI NAJBOLjU KASKO POLISU?

Autor : Boris Gojković www.nebo-ins.rs

Nove automobile vozi malo vozača, no premda je trošak, kasko osiguranje predstavlja dobar način zaštite.

Nije obavezno, ali imate li ga, pruža sigurnost i miran san. Kasko osiguranje, naime, dobrovoljni je vid osiguranja, a razlikuje se od jedne do druge osiguravajuće kuće. A čak i na relativno malom tržištu poput srpskog, ponuda je vrlo bogata, pa se često nameće pitanje kako odabrati najbolju opciju. Za konačnu odluku šta izabrati najvažnije je tačno znati šta tačno želite, odnosno od kakvih se rizika želite zaštititi, koliko ste novca voljni izdvojiti i, svakako najvažnije, koliko vredi vaš auto, jer osnovica za obračun uvek je nabavna cena. Univerzalan savet vredi i ovde: ne brzajte, nego se informišite koliko god možete, i svakako budite svesni da najjeftinije rešenje najverovatnije nije i najkvalitetnije.

  1. Zatražite ponudu od više osiguravača

Kasko u ponudi imaju svi osiguravači u Srbiji koji se bave neživotnim osiguranjimaUniqa, Generali, Wiener, Triglav, Sava, AMS, Dunav, DDOR, Globos… Temeljna ponuda kod svih njih svodi se praktično na iste stvari, a osim punog kaska, svi nude i neki vid delimičnog kaska, a moguće su međukombinacije. Cene se razlikuju od kuće do kuće, pa je dobro potražiti ponudu na što više strana.

  1. Ne zaboravite na dodatke

Pri osiguravanju treba voditi računa i o tome da eventualna dodatna i naknadno ugrađena oprema podiže ukupnu vrednost auta, pa ju je poželjno navesti u polisi. Osiguranje od krađe, uz to, zavisi o rizičnosti vozila, jer mnogi domaći osiguravači rizičnim vozilima smatraju luksuzne i popularne marke i modele. Tako vam, npr, ako vozite Škodu Oktaviu vrednu 11600 eura, a ne recimo, jednako vredan Renault Mégane, godišnja premija raste za približno 220-300 eura.

  1. Kasko ne štiti neograničeno

Većina vlasnika odlučuje se za puni kasko s uključenim rizikom krađe, što je i logično, posebno ako je reč o novim ili tek koju godinu starom autu. No treba znati da i puno kasko osiguranje u jednoj godini u celosti pokriva jednu, odnosno prvu štetu, ali i drugu štetu. U njoj se već beleži malus od 10 posto od prve premije osiguranja, dok kod treće štete on iznosi 50 posto… Tako rade uglavnom sve osiguravajuće kuće.

  1. Uhvatite dodatni popust

Premda uobičajeni maksimalni bonus iznosi 50 posto, sve više osiguravača nudi i takozvani superbonus, odnosno smanjenje cene za dodatnih 10 posto. Uslov za to je, u pravilu, već ostvarenih 50 posto bonusa po kasko polisi, bez prijave štete u zadnje dve godine. Popuste je moguće izvući i na starost vozila, na alarmni uređaj, na članstvo u AMS-u ili dobar vozač.

  1. Punu polisu čuva i delimično osiguranje

Delimični kasko može se ugovoriti u slučaju kad je vozač zainteresovan za pokriće određene grupe rizika, dakle uz isključenje rizika krađe. Ono se može ugovoriti i uz nižu premiju tako da osiguranjem budu obuhvaćene kombinacije određene grupe rizika. Primera, pokriće osiguranja stakla prilično je često jer se neretko događa da dođe do pucanja vetrobranskog stakla, nakon udara kamenčića na ulici. U tom slučaju šteta se prijavljuje samo po kombinaciji delimičnog kaska, a puna polisa ostaje netaknuta, pa nema ni malusa.

  1. Kombinacije osiguranja nisu svugde iste

Osiguravajuće kuće ponudu delimičnih osiguranja dele na kategorije i obično je označavaju slovima A, B, C, D, E. Tu treba biti posebno pažljiv, jer su one vrlo slične, no ne i iste kod svih osiguravača. Kombinacija C tako u Uniqa osiguranju uključuje troškove vuče ako vozilo nije u voznom stanju, u SAVA osiguranju lom i oštećenje stakala, u Generaliju oštećenje nastalo padom snega s krova.

  1. Razmislite o franšizama

Osim klasičnog kaska u ponudi je i ugovaranje polisa s franšizom, procenat učešća u šteti na vozilu. To znači da vlasnik kod svake prijave nezgode učestvuje u šteti. Taj način osiguranja pogodan je za, npr, skupa vozila s vozačima koji su sigurni u svoje sposobnosti i uvereni da neće izazvati nikakvu štetu. U slučaju spomenutih Škode i Mégane na taj se način trošak može spustiti za gotovo 210 eura godišnje, ali ako se nešto dogodi, vlasnik mora znati da će sam doplatiti razliku.

  1. Odaberite rizike koje sami želite

I ovde treba imati na umu da, npr, mini kasko u jednoj kući ne znači nužno isto ono što i u drugoj. Kod Uniqe je, npr, takva ponuda namenjena vozačima koji su sigurni u svoje umeće, ali se žele zaštititi od nepredvidljivih sila, a kod Generalija isključivo na posledice sudara s drugim vozilom.

  1. Ne zaboravite na PDV

Podsećamo, čak i pravna lica više ne mogu stavljati lična vozila u trošak, pa tako ni premiju kaska, što znači da se osnovica uvek mora obračunavati s PDV-om.

  1. Polisom doskočite problemima s naplatom

Kao što je poznato, u nemalom broju slučajeva može doći do problema s naplatom šteta. Samo ako je u polisi navedena ispravna vrednost vozila te je u nju uključena i dodatna oprema, u slučaju štete dobiva se tržišnu vrijednost. Od te pune cene se, dakako, još skida amortizacija, tako da se dobije neka realna svota. Dakle, valja paziti da je polisa kvalitetno sklopljena, pa ni tu problema neće biti.

Kod nas se možete informisati o svim programima svih osiguravajućih kuća,daćemo Vam besplatno savetovanje kako bi izbegli dosadne i navalentne prodavce osiguravajućih kuća.Putem mail-a na [email protected] ili pozivom na broj 063-266-765.

Podelite sa drugima:

Povezani članci