Роман у коме су и читаоци ангажовани у истрази злочина

Роман у коме су и читаоци ангажовани у истрази злочина


Фото: Милан Аранђеловић

Пише: Милан Аранђеловић:Убиство у Локвуду“ је роман који и читаоца укључује у истрагу и чини га равноправним партнером у откривању злочина.

Џенис Халет се придружила Рагланској позоришној дружини када је имала четрнаест година. Тамо је радила све послове. Од промовисања догађаја, преко прављења реквизита до чувања гардеробе. Режирала је, писала драме, глумила, служила иза шанка, чистила после представа… Био је то свеобухватан хоби. Тамо је чак и упознала свог данашњег партнера. Међутим, ово је двадесет и први век и људи више једноставно немају довољно ентузијазма да се баве оваквим хобијем. Као и многе аматерске позоришне трупе и Регланска дружина је имала проблема да нађе нове чланове. Ово је довело до њеног гашења 2013. године.

Роман Убиство у Локвуду, који је код нас у преводу Татјане Милосављевић објавила издавачка кућа Лагуна, представља Халетино љубавно писмо својој старој позоришној дружини. Мало чудно писмо, али ипак.

Након првостепеног процеса у коме је убица осуђен, адвокат који верује у невиност свога клијента, шаље преписку која је коришћена као доказни материјал током суђења двема бруцошкињама правног факултета. Ова документација обухвата мејлове, СМС поруке, пресклипинге, записнике са саслушања, службене белешке дежурних полицајаца… Сва ова документација и преписка је повезана са убиством које се десило у малом граду на ободу Лондона.

У фокусу ових кореспонденција налазе се чланови аматерске глумачке трупе. Осим представе коју су спремали они су морали да прикупљају новчана средства за лечење канцера двогодишње унуке једног од чланова њихове дружине. Како преписка одмиче, чини се да ништа није онако како изгледа. Могуће су лажи, манипулације, лажна представљања… Свако може да направи лажни мејл и да се представи како жели. А читаоци знају само оно што прочитају у овој документацији. Ипак, и она је довољна да, заједно са младим студенткињма права, откријемо ко је стварни убица и који се све злочини крију иза ове, наизглед, добродушне групе глумаца аматера.

Иако писан епистоларним стилом роман Убиство у Локвуду се чита без проблема. Читалац ни за тренутак неће бити изгубљен међу свим тим ликовима и догађајима. Ауторка нас мајсторском руком води кроз радњу, повремено нам пружајући одређену врсту помоћи како бисмо са лакоћом прошли кроз ову несвакидашњу причу.

Да ствар буде боља, прича одише одређеном дозом хумора јер не можемо, а да се не насмејемо када о истим догађајима читамо описе из различитих углова, интерпретација и тумачења. Сваки лик у складу са својом личношћу, али и интересима, представља оно што се догађа. Притом, свако од њих може да лаже и манипулише. А једини начин да их ухватимо у томе јесте да пажљиво читамо шта други кажу о томе и да у процепу различитих истина, пронађемо ону праву. Шта се заиста догодило у Локвуду и ко је прави убица или убице.

(Foto: TOM STOCKILL, izvor: thetimes.co.uk)

Џенис Халет је студирала енглески језик и књижевност и  више година је радила као уредница једног часописа. За то време је освојила  две награде у области новинарства. После тога је радила у службама комуникација у кабинету премијера, Министарству унутрашњих послова и Министарству за међународни развој. Након што је магистрирала драматургију, радила је као косценариста за филм Изоловани (Ретреат) и затим написала шекспировску комедију Недербард (НетхерБард), као и бројне друге драмске текстове за позориште. Када не путује по свету, живи у Западном Лондону. Роман Убиство у Локвуду је њен књижевни првенац.

Извор: https://www.bookvar.rs/roman-u-kome-su-i-citaoci-angazovani-u-istrazi-zlocina/

Podelite sa drugima:

Povezani članci